BEN ÖZGÜRÜM...

Bir ara çok aşık olduğum bir adama 'yaklaşma kaçınma' çatışması yaşıyordum. Bir yanım deli gibi ona koşmak, teslim olmak "al beni, ne yaparsan yap" demek istiyordu... Bir yanım 'başın büyük belada kızım, arkana bakmadan topukla!' diyordu. Gitmedim. Ya da gidemedim... Günler, haftalar, aylar geçti... Bir gün dedi ki 'Biliyor musun? Bu zevki erteleme oyununu biraz çişini bilerek tutmaya benzetiyorum...' Dedim ki 'Korkuyorum!' Dedi ki 'neden?' Dedim ki 'Sanki seninle yaşanacak bir ilişkide ağzıma sıçılacakmış gibi hissediyorum.' 
'Ah bebeğim...' dedi. 'Ağzına sıçılmak edilgen bir eylemdir! En fazla sende böyle bir şeye izin verme potansiyeli vardır. Sen izin vermezsen, ben dahil, kimse senin ağzına sıçamaz!':)
Bugün bir Nil Karaibrahimgil röportajı okudum. Nil yine yalın, duru, sahiciydi... Yine lafları süslemiyor, eğip bükmüyor, ama her ne yapıyorsa yapıyor, aklını havalandırıyordu. 
Bugün onu neden bu kadar çok sevdiğimi bir kez daha anladım. Bazı (çok az) insanlar öyledir. Çok sorgulatmadan, kabul ettirir. Ben mesela Nil'i bu kadar özgün yapan şey ne diye hiç düşünmedim. Böyle bir soru hiç sormadım. Üstüne kafa yormadım. Çünkü netti. Nil çok özgündü. O öyleydi işte. Sebebi yoktu. Varsa da bunun cevabını aramaktan ziyade durumun keyifini çıkartmanı sağlıyordu. "İyi ki bir Nil'imiz var!"dedirtiyordu... Bugün ilk defa İzzet Çapa'ya verdiği röportajı okurken 'Neden?" derken buldum kendimi. Neden herkes biricik de bazıları daha biricik!? Cevabını gene Nil verdi. 
Daha onunla ilk tanışmamızda ver(miş)ti hem de!
Ondan bir 'özgürlük' şarkısı yapılması isteniyor... Peki o ne yapıyor?
Şöyle yaparsan özgür olursun demiyor. Özgürlüğü tarif etmiyor, kalıplara sokmuyor. Öğüt vermiyor! Onun yerine diyor ki "BEN ÖZGÜRÜM!"
Edilgen degil yani, etken! 
O köye ben gittim, o soruyu ben bildim, "dünya çizgi çizgi değilmiş, öyle değilmiş...BEN GÖRDÜM!" diyor...
Kendi olmak isteyen herkes önce bunu seçmeli galiba! Aldığımız kararların insiyatifi kendimizde olursa gerektiğinde bedelini ödemek de 'dayatmaların' bedelini ödemek kadar koymaz o zaman insana! 
Bu durumda ne yapıyor muşuz?
Akıl vermiyor, yapıyor(muş)uz!
Öyleyse hadi,
hep bir ağızdan
Ben özgürüm!...
Sadece özgürüm...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Peki'yi kim icat etti?

ERTUĞRUL ÖZKÖK: CENAZEM KİLİSEDEN KALDIRILSIN İSTİYORUM!

Rötarlı: Grinin Elli Tonu